Ett nytt år!

2013! Vad ska man säga? Jag har aldrig i hela mitt liv gjort så ont som jag har det här året! Många och jobbiga saker hände, inte bara mig utan väldigt många har haft ett jobbigt år. Jag har alltid klassats som den kroniska optimisten med ett leende på läpparna. Men i år har gränsen snuddats flera gånger. Jag har insett att jag levt med näsan precis över ytan väldigt länge. Och vid några tillfällen har jag till och med känt att det kanske skulle vara läge att sluta trampa vatten.

Men jag har lärt mig så mycket det här året. Och jag har vuxit! Jag har insett att jag är stark! Starkare än vad jag någonsin förstått. Jag har förstått att om man står i sitt eget ljus, så kan man sprida ljus och kärlek som ringar på vattnet, såsom jag gjort förrut. Och trots att jag känt att jag befunnit mig i det mörkaste mörker så har jag kunnat lysa upp en stig som sedan blivit bredare och bredare. Jag har förstått att kärleken är det enda som betyder något!

Jag tackar även 2014 för att det kommer med hopp och nya tankar! 2014 ska bli det absolut bästa år jag hitintills levt i detta liv. Jag är även tacksam över att jag klarade av 2013 så att jag får uppleva 2014 med all den kärlek som finns!

Och tack alla fina människor som funnits där! Vare sig det varit i hjärtat, tanken eller rent fysiskt. För trots allt elände har jag märkt att ger man kärlek, får man kärlek!

Mitt mål (kallar det inte för löfte) för nästa år är att ta fler steg utanför min komfortzon! Jag gjorde det en gång det här året, jag gjorde en spontan resa till en nyfunnen facebookvän. Och det var det bästa jag kunde ha gjort för mig själv! Vilka möten och lärdomar jag fick den helgen!
Att be om hjälp har jag också ”lärt” mig, även om jag fortfarande tycker att det är svårt. Många är det som hört mig säga; ”kan felv!” 🙂

Och en hälsning till alla jag inte ringt det här året: jag gillar verkligen inte att prata i telefon, har aldrig gjort. Det är inget personligt! 🙂

20131230-201752.jpg

En reaktion på ”Ett nytt år!

Uppskattar varenda kommentar. Jag kommer även att svara här för att det ska bli ett bra flöde.

